Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

ANKA-3 için seri üretim başlıyor, HÜRJET TCG Anadolu’ya inecek!

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, KKTC TEKNOFEST’te önemli açıklamalarda bulundu. ANKA-3 yakın zamanda seri üretime girecek ve HÜRJET’in gemiye inen versiyonu için çalışmalar yapılacak. ANKA-3 yakında seri …

TEKNOFEST KKTC’de karadan denize ilk 5G denemesi

Girne sahilinde yer alan yeni nesil otonom mobil deniz aracı, Lefkoşa’daki TEKNOFEST alanından 5G ile kontrol edildi.

RTX 5090’lı ASUS ROG Scar 18 derinlemesine inceleme!

Oyun ve içerik üretimi dünyasında sınırları zorlayan yeni bir cihaz sahnede: ASUS ROG Strix SCAR 18 G835. 250.000 TL’lik fiyat etiketiyle dikkat çeken bu dev laptop, donanımı ve performansıyla “masaüstünü aratmayan laptop” tanımını adeta yeniden …

Borderlands 4’ün GTA 6 yüzünden ertelendiği haberleri yalanlandı

Oyun dünyasında bu hafta dikkat çekici bir gelişme yaşandı. Oyun dünyasının önde gelen dağıtımcılarından olan 2K, merakla beklenen Borderlands 4’ün çıkış tarihini 23 Eylül’den 12 Eylül’e çekti. 11 günlük bu değişim tek başına pek bir anlam ifade …

Sony, taşınabilir ULT Field hoparlörlerini duyurdu!

Sony, taşınabilir ses sistemleri alanındaki ürün yelpazesini genişletiyor. Şirket, en yeni ULT ses teknolojisini barındıran Sony ULT Field 3 ve Sony ULT Field 5 hoparlör modellerini resmen duyurdu. Dayanıklılık, taşınabilirlik ve yüksek ses …

One UI 8 ile Samsung telefonlar videoları özetleyebilecek

Samsung, One UI 8 ile cihazlarına yeni bir yapay zeka aracı dahil edecek. Bu araç, videoyu analiz ederek konuşmaları, görselleri ve altyazıları çıkaracak. Daha sonra, çok modlu yapay zeka modelini kullanarak kullanıcıya videonun önemli …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir