Bu besinleri tüketenler torunlarının torunlarını görüyor:Kalp sağlığı için yenmesi gereken antioksidan özellikli besinler neler?

Sağlıklı bir vücuda sahip olmak için iyi ve kontrollü beslenmelisiniz. Dünya genelinde ölümlerin ilk nedeni kalp-damar hastalıkları olarak geçiyor. Tüm kronik hastalıkların başlıca nedeni ise dengesiz ve sağlıksız beslenmek. Hipertansiyon, damar sertliği gibi hastalıklardan uzak durmak için mutlaka antioksidan özellikteki besinler yenmeli. Saatte 300 litreye yakın kan pompalayan kalp Tip 2 diyabet, obezite ve hipertansiyon gibi kronik hastalıklardan çok etkileniyor. Kalp sağlığını korumak ve tüm problemleri engellemek sağlıklı beslenmeyle mümkün olabilir. Peki hangi besinler kalp dostudur?

Vücutta işlevsel olan A, C, E vitaminleri, antioksidan içeren besinler ve mineraller bazı besinlerden alınabilir. Besinlerden alınan bu maddeler metabolizma sonucu oluşan serbest radikal hasarlarını azaltır ya da tamamen engeller. Kalp, damar ve kanser gibi hastalıklar da son bulur. Antioksidan bakımından güçlü yiyecekler günde 400 g civarında alınırsa daha sağlıklı bir beslenme düzeni de yakalanmış olur.

Hangi besinler antioksidan özellikleriyle kalp dostu?

1. Chia Çekirdekleri

Nane ailesinin çiçekli bitkilerinde chia’nın tohumları, lif ve mikro besin eklemek için ideal besinlerden. Kolesterol seviyesini düşüren chia çekirdekleri, kalp hastalıkları savaşıyor.

2. Brokoli

Brokoli birçok vitamin ve mineralleri içeriyor. Bu mineral ve vitaminler sayesinde kolesterol seviyeleri kontrol altına alınıyor. Kan damarlarının durumunu da iyileştiriyor.

3. Avokado

Antioksidanlar ve tekli doymamış yağlar açısından zengin olan avokado, potasyum açısından da zengin bir besin kaynağı. Kolesterolün düşürülmesinde, kardiyovasküler sağlığın iyileştirilmesinde ve kalp hastalıklarına yakalanma riskinin azaltılmasında yararlanılıyor.

4. Badem

Bilişsel hafıza ve kardiyovasküler sağlık açısından faydaları sayılan badem, kalp dostu besinler arasında. Kolesterol seviyesini düşürdüğü yapılan araştırmalarla da açığa çıkan badem, LDL emilimini sınırlıyor. Bu nedenle kalp hastalığı riskini de en aza indiriyor.

5. Çikolata

Çikolata, kalp dostu yiyecekler arasında yer alıyor. Çikolata, kan basıncını düşürüyor ve hipertansiyona da engel oluyor. Kan damar esnekliğini de artırır. Tabii belli miktarda yenmesi gerekiyor.

6. Elma

Vitaminler ve antioksidanlarca zengin olan elma, bunlar aracılığıyla kan basıncı kontrolünde büyük katkı sağlıyor. Mineraller ve vitaminler açısından zengin olan elma, kalp hastalıklarının önüne geçmek için her gün bir adet tüketilebilir.

7. Havuç

A, C ve K vitaminleri açısından zengin olan havuç, kalp dostu olan besin maddeleri arasında oldukça etkin bir rol oynuyor. Kanser riskini azaltıyor. Ayrıca kalp rahatsızlıklarının da önüne geçtiği biliniyor. Göze de iyi gelen havucun düzenli olarak tüketilmesi gerek.

8. Portakal

C vitamini, lif, potasyum ve çok sayıda vitamini içerisinde barındıran portakal, kalp sağlığını koruyor. Portakal, kalp yetmezliği riskini ve kalp yara dokusu oluşumunu azaltıyor. Kalp sağlığını koruyan besinler listesindeki portakal, susuzluk sorununu ortadan kaldırıyor ya da azaltıyor.

9. Kahve

Günde yeterli miktarda yapılan kahve tüketimi, kalp hastalıklarının ve kalp yetmezliğinin önüne geçiyor. Araştırmalar da bunu gösteriyor. Ayrıca felç gibi riskli rahatsızlıkların da önlenmesinde oldukça etkili.

10. Karalahana

Kardiyovasküler sağlığımızın kontrol altına alınması için etkili yiyecekler arasında yer alan karalahana, kalp rahatsızlıklarının önüne geçiyor. İçerdiği antioksidan, lif ve omega-3 yağ asitleri sayesinde kalp dostu olan karalahana, düşük yağ ve kalorisiyle dikkat çekiyor.

11. Mercimek

Kalp rahatsızlıklarına engel olan mercimek tüketilmeli. Yeşil ve kırmızı olarak farklı çeşitlerde olan mercimek, içerdiği yüksek protein, magnezyum ve potasyum sayesinde kolesterol, kan basıncı ve kan damarı plağını kontrol altında tutuyor.

12. Nar

Nar, içerdiği antioksidanlar ve vitaminler sayesinde kalp rahatsızlıklarının önüne geçmek için birebir. Kardiyovasküler hastalık ve arteriyel plak oksidasyonunun önlenmesi için yenebilen nar Alzheimer hastalığı, diyabet ve prostat kanseri gibi hastalıkları da önlüyor.

13. Nohut

Protein ve lif açısından güçlü olan nohut, kolesterolün azaltılması ve kalp hastalığı riskinin azaltılması için düzenli yenmeli. Nohut, öğünlere eklenerek hem kalp sağlığını koruyabilir hem de çok sayıda hastalığı engelleyebilir.

14. Pancar

Pancar, antioksidan açıdan zengin. Kandaki homosistein düzeylerini düşüren pancar, mineraller ve vitaminler sayesinde kalp hastalığı riskini azaltıyor. Pancar, organları da güçlendirir ve kanseri önlemek için etkilidir.

15. Patlıcan

Zengin mineraller, antioksidanlar ve vitaminler sayesinde dolaşım sisteminin ve kolesterol seviyelerinin dengelenmesine yardımcı olan patlıcan, kalp sağlığı açısından oldukça önemli besinlerden biri. Patlıcan, kanser ve hücre zarı hasarı riskini düşürme özelliğini de barındırıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir