ANKA-3 için seri üretim başlıyor, HÜRJET TCG Anadolu’ya inecek!




Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, KKTC TEKNOFEST’te önemli açıklamalarda bulundu. ANKA-3 yakın zamanda seri üretime girecek ve HÜRJET’in gemiye inen versiyonu için çalışmalar yapılacak.

ANKA-3 yakında seri üretime geçecek

Radarlarda düşük görünürlük özelliğiyle öne çıkan ANKA-3 insansız hava aracı hakkında bilgi veren Demiroğlu, “ANKA- 3 için seri üretime başlamak üzereyiz. Testleri yapılıyor. İnşallah önümüzdeki seneye teslimat yapmak için bütün planlarımızı yaptık.” dedi.

ANKA 3 özellikleri

  • Uzunluk: 9,5m
  • Kanat açıklığı: 12,5m
  • Yükseklik: 2,8m
  • Azami kalkış ağırlığı: 6.500kg
  • Faydalı yük: 1.200kg
  • Azami irtifa: 40.000ft
  • Seyir hızı: 0,4 Mach
  • Azami hız: 0,7 Mach
  • İtki: 5.500lbf (Ivchenko Progress AI-322, art yakıcısız)
  • Azami havada kalış süresi: 10 saat
  • Dahili silah istasyonu: 2 (Her biri 650kg)
  • Harici silah istasyonu: 5 (1.000/650/100kg)
  • Haberleşme: BLOS/LOS (Uydu Kontrolü)
  • Elektro-Optik sistem: EOTS/IRST
  • Düşük radar izi
  • Yüksek manevra ve intikal yeteneği
  • Yüksek faydalı yük kapasitesi
  • Otonom görev

Milli Muharip Uçak KAAN’da son durum

Milli muharip uçak KAAN projesinde ise iki yeni prototipin montaj aşamasında olduğunu söyleyen Demiroğlu, bu yıl bir prototipin, gelecek yıl başında ise diğerinin uçuşa hazır hale geleceğini ifade etti. Böylelikle üç uçak ve bir yer prototipiyle testler yürütülecek.

KAAN, 2028 yılı sonunda Hava Kuvvetlerine teslim edilecek. KAAN’a güç verecek yerli motorun 2029 yılına kadar entegre edilmesi ve testlerin başlaması hedefleniyor. Bu sürece kadar F110 motoru ile uçuş testleri gerçekleştirilecek.

TUSAŞ KAAN özellikleri

  • Kanat Açıklığı: 13,4 m
  • Kanat Alanı: 71,6 m2
  • Uzunluk: 20,3 m
  • Yükseklik: 5 m (20 ft)
  • Maksimum Kalkış Ağırlığı: 60.000 lb
  • İtki: 2 x 29,000 lb
  • Azami Hız: 1.8 Mach (at 40,000 ft)
  • Servis Tavanı: 55,000 ft
  • Pozitif / Negatif G Limiti: +9g / -3.5g

HÜRJET gemiye inecek




TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, HÜRJET projesine ilişkin açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin ilk jet eğitim uçağı HÜRJET’in iki prototipiyle bugüne kadar 200 sorti yapıldı. Hava Kuvvetleri’ne ilk teslimatın 2026 yılının sonunda yapılması planlanıyor.

HÜRJET’in gemiye iniş kabiliyeti için ciddi çalışmalar yürüttüklerini belirten Demiroğlu, sistemin teknik olarak hazır olduğunu söyledi. “HÜRJET gemiye inecek inşallah. Onda bir sıkıntımız yok, onu çalıştık” diyen Demiroğlu, ilk seri üretim uçaklarının teslimatından sonra bu kabiliyetin 2028 yılında fiilen görülebileceğini ifade etti.

TUSAŞ HÜRJET özellikleri

  • Uzunluk: 13,7 m / 44,9 ft
  • Kanat Açıklığı: 9,5 m / 31,2 ft
  • Yükseklik: 4,1 m / 13,5 ft
  • Kanat Alanı: 25 m2 /270 ft2
  • İtki: 17.700 lbf
  • Menzil: 1.060 nmi
  • Tırmanma Oranı: 48.500 fpm
  • Servis Tavanı: 45.000 ft
  • Azami Kesintisiz G: 6.3 G @ 15.000 ft
  • Yük Kapasitesi: 7.500 lbs
  • Azami Hız: 1,4 Mach
  • G Limitleri: +8g / -3g

Süper Şimşek seri üretime geçti

Jet motorlu hedef uçak Süper Şimşek’te seri üretim başladı. Bu yıl içerisinde teslimatların başlayacağı ifade ediliyor. Geçtiğimiz ay ANKA-3’ten Süper Şimşek ile atış testi yapıldı. Hedefi tam isabetle vurmayı başardı.

Related Posts

Amazon’dan depo otomasyonunda çığır açan yenilik

Amazon, depo otomasyonunda önemli bir kilometre taşına ulaşarak bünyesindeki robot sayısını bir milyona çıkardı. Şirket, bu büyük sayının yanı sıra, robot filolarının verimliliğini artıracak yeni nesil üretken yapay zeka modeli DeepFleet’i de tanıttı …

Tüp bebekte yapay zeka dönemi!

Tüp bebek (IVF) tedavisinde devrim niteliğinde bir dönem başladı. Embriyo seçiminde geleneksel yöntemleri geride bırakan bu yenilikçi yaklaşım, başarı oranlarını önemli ölçüde artırdı. Yapay zeka algoritmaları ve gelişmiş görüntüleme sistemleri …

Arabanızı artık mikrodalgalar koruyor: Yöntemi duyan mutfağa koşuyor!

Fare hırsızlığı olarak bilinen yeni nesil otomobil hırsızlığı yöntemi, sürücüleri şaşırtıcı ama etkili bir çözüm arayışına itti. Artık birçok sürücü, araç anahtarlarını mikrodalga fırınlarında saklayarak hırsızlara karşı koruma sağlıyor.

Aracınızı ele geçirebilir! Markalardan Apple’a sert tepki

Apple, uzun süredir üzerinde çalıştığı yeni nesil araç içi deneyimi CarPlay Ultra’yı geçtiğimiz ay resmi olarak duyurdu fakat lüks otomobil markaları yeni yazılımı kullanmayacaklarını açıkladı. Otomobil üreticileri Apple’ın gösterge panelini ele geçirmesini tepki göstererek yükseltilmiş yeni yazılıma karşı çıkıyor.

Cam şişelerde daha fazla mikroplastik olabilir

Araştırmacılar, şişe kapaklarındaki boyanın ana kirlenme kaynağı olabileceğinden şüpheleniyor.

Dünyanın en basit nükleer reaktörüne onay! Amacı belli oldu

Finlandiya’dan dünyanın en basit nükleer reaktörüne onay geldi. Reaktör yalnız ısı üretimi için kullanılacak.